خانه » آسانسور تهران » بازسازی آسانسور در سراسر تهران

بازسازی آسانسور در سراسر تهران

بازسازی آسانسور تهران در امداد آسانسور 

بازسازی و تعمیر انواع آسانسور های مسکونی و تجاری باعث افزایش ایمنی و کلاس کاری ساختمان شده و از خطرات مختلف جلوگیری می شود.

بازسازی آسانسور ساختمان های قدیمی باعث جلوگیری از اتفاقات ناگهانی شده و تجربه ای دلنشین و اتفاقی نو در ساختمان خواهد بود.

در بسیاری از مواقع می باید قطعات و یا کابین و یا درب خاصی از آسانسور تعمیر و یا سرویس و یا بازسازی شود که گروه امداد آسانسور این کار را با دقت بالا و در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.

در زیر سعی کردیم تشریح بازسازی را برای شما بیاوریم که اطلاعات کاملی از آن داشته باشید.

در بازسازی آسانسور چند مورد از لوازم آسانسور باید برسی و در صورت لزوم تعویض، اصلاح یا تعمیر شود که مهمترین این اجزاء کابین، موتور، تابلو، پاراشوت، گاورنر و سیم بکسل ها می باشد.

از آنجا که کابین آسانسور یکی از اجزاء مهم در بازسازی آسانسور است و چون یکی از مهمترین ها به علت رابطه مستقیمی که با مصرف کننده دارد، ما سعی می کنیم در اینجا توضیحاتی در مورد کابین آسانسور به مشتریان عزیز بدهیم.

کابین آسانسور یکی از اجزاء آسانسور می باشد که بار، مسافر و یا هر دو را در خود جای می دهد و در انواع خودرو بر، نفر بر، ویلچر بر و تخت بر ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

کابین اتاقکی فلزی یا ترکیبی از فلز و شیشه یا ام دی اف و… است که بین فضای ریل ها، توسط سیم بکسل در داخل مسیری عمودی آویزان می شود.

کابین ها دارای کف برای ایستادن مسافران یا بار مجاز، دیواره هایی برای حفاظت مسافرین و یا بار، سقف و معمولا در می باشد و باید در تراز هر طبقه متوقف شود و در حین ورود و خروج مسافر یا بار در تراز کف طبقه باقی بماند.

تلرانس توقف کابین از سطح تراز کف ورودی نباید از ۲۵ ± میلیمتر بیشتر باشد.

ابعاد و اندازه کابین، می بایست با ظرفیت جابجایی مسافر و با توجه به ترافیک ساختمانی متناسب با ابعاد چاهکی که آسانسور در آن نصب می شود باشد.

برای جلوگیری از اضافه بار و مسافر با توجه به ظرفیت طراحی شده، مساحت کابین باید محدود گردد.

دکمه های زنگ اخبار و توقف اضطراری باید در محل پائین ترین دکمه در کابین باشد و در ارتفاعی برابر ۸۹۰ میلیمتر نصب شود و بالاترین دکمه در کابین نباید ارتفاعی بیشتر ۱۳۷۰ میلیمتر از کف کابین (روی سنگ فرش) داشته باشد.

داخل کابین در حالت استفاده باید بطور دائم روشن باشد و در حالت استندبای هم با نور کم روشن باشد؛

روشنایی داخل کابین می بایست حداقل ۱۰۰ لوکس باشد.

کابین معمولا از ورق گالوانیزه ساخته می شود که در قسمت دیواره حداقل ضخامت ۱٫۵ میلیمتر و برای کف و سقف کابین حداقل ضخامت باید ۲ میلیمتر باشد. معمولاً این ورق ها یکپارچه نبوده و بصورت مدول هستند که به هم پیچ شده اند این مدول ها معمولا دارای عرض ۳۰ سانتیمتر و طول دو متر است.

پیچ هایی که مدول ها را بهم متصل میکند از نوع M6 یا M8 می باشد .

سطحی که کف کابین آسانسور مسافربر، باربر یا … را تشکیل می دهد باید غیر آتشزا و سختی کافی در برابر فشار وارده توسط مسافر یا بار محاسبه شده را داشته باشد تا مورد تایید اداره استاندارد باشد. معمولا در ساخت کابین های آسانسور های قدیمی چند مورد ذکر شده که خیلی حائز اهمیت است رعایت نشده و در هنگام بازسازی آسانسور باید این موارد لحاظ شود ضمن اینکه تعداد نفرات کابین یکی از پارامترهای تعیین کننده در انتخاب نوع و قدرت موتور آسانسور می باشد.

در واقع کلیه پارامتر ها و تجهیزات آسانسور متناسب با تعداد نفرات مسافر و یا مقدار بار مجاز کابین مطابق استاندارد طراحی و نصب می شود.

طبق استاندارد EN81 بطور متوسط سطح لازم برای ایستادن یک نفر مسافر در داخل کابین ۰٫۲۸ مترمربع می باشد.

برای خدمات تعویض و مشاوره با پشتیبانی با شماره تماس : ۰۹۱۲۲۴۸۹۱۰۴  و ۰۹۳۵۷۰۱۸۲۶۰  تماس بگیرید 

در واقع عرض شانه های یک فرد متوسط ۶۰ سانتیمتر و عمق بدن او ۴۵ سانتیمتر و سطحی که اشغال می کند بصورت بیضی شکل میباشد البته این ابعاد و اندازه، فرض بر این است که افراد با یکدیگر تماس نداشته، در داخل کابین ازدحامی به وجود نیاید.

در محاسبات فرض بر این است که وزن متوسط هر یک از مسافرین ۷۵ کیلوگرم در نظر گرفته می شود، که ظرفیت آسانسور باید تعداد نفرات ضرب در عدد وزن مسافرین محاسبه شود که البته نباید بیش از ۸۰% توان کل آسانسور باشد. البته جرم هر نفر بر حسب شرایط اقلیمی و منطقه ای و آب و هوایی متفاوت می باشد و در محاسبات دقیق این موضوع نیز لحاظ می شود.

نسبت ابعاد در کابین آسانسور نسبت عرض به عمق کابین می باشد عموما سعی بر این است که عرض کابین نسبت به عمق کابین بیشتر باشد ( به استثناء کابین های ویلچر دار و برانکاردبر و تخت بر )، زیرا بهنگام بارگیری و تخلیه مسافر و بار زمان کمتری را برای سوار یا پیاده شدن صرف می کند.

در استاندارد EN81، عرض کابین نسبت به عمق حدود ۱/۰۵ تا ۱/۱۵ سانتی متر برای یک کابین ۶ نفره در نظر گرفته شده است.

هر چه عرض کابین آسانسور بیشتر باشد به همان نسبت بازشوی درب کابین نیز می تواند عریض تر باشد.

هر چه عرض درب بیشتر باشد سرعت سوار و پیاده شدن مسافرین بیشتر و آنها به یکدیگر برخورد نکرده پس زمان توقف کابین در طبقات کمتر می شود.

مواردی که در بالا ذکر شد شرایط کلی برای داشتن یک کابین خوب در ساخت آسانسور می باشد که بخشی از این موارد را در بازسازی آسانسور ها می توان لحاظ کرد.

تزئینات داخل کابین در بازسازی آسانسور بسیار اهمیت دارد. البته زیبایی کابین آسانسور بستگی به سلیقه نصاب و اجناس بکار رفته و صد البته به درخواست نوع جنس بکار رفته به انتخاب مشتری دارد. ما بهترین نصاب های تزئینات کابین را بکار گرفته ایم تا بتوانیم زیبا ترین کابین ها را طراحی و ساخت یا بازسازی کنیم.

در بررسی های انجام شده توسط کارشناسان گروه امداد آسانسور  برآورد می شود که آیا موتور توان ادامه کار یا به عبارتی قابلیت ارتقا به سیستم های بالاتر را دارد یا نه، که اگر نیازمند تعویض باشد باید تعویض شود و اگر قابلیت ارتقا و شرایط بهتری داشته باشد ما سعی می کنیم با کمترین هزینه این کار را انجام دهیم. لازم به توضیح است که موتور های دو سرعته عملکردی متفاوت نسبت به موتور های vvvf دارند. آسانسور هایی که موتور دو سرعته در ساختارشان بکار رفته در لحظه استارت و استوپ شوک به کابین وارد می کند که مسافر این تکان ها رو بطور خیلی محسوسی متوجه شده و گاها از این شوک ها احساس ناراحتی کرده و این شرایط را به همکاران ما گزارش می کنند. که البته لازمه ی حذف این تکان ها بازسازی و ارتقاء سیستم آسانسور از دو سرعته به vvvf می باشد.

تا کنون به منظور تبدیل سیستم آسانسور دو سرعته به تک دور یا همان vvvf می بایست موتور و تابلو عوض می شد؛ که ما با بکارگیری یک تابلوی اضافی در کنار تابلوی قدیمی (در صورت داشتن قابلیت ارتقاء) قادر هستیم با کمترین هزینه تابلو و موتور آسانسور شما را به سیستم vvvf ارتقاء بدهیم تا آسانسور عملکرد بهتری داشته باشد و کابین بدون شوک و تکان های استارت و استوپ حرکت کند.

گروه امداد آسانسور با بکارگیری مجرب ترین نیروهای متخصص و بهترین لوازم آسانسور، آسانسور شما را با کمترین هزینه ممکن و بالاترین کیفیت بازسازی و ایمن می کند و هر روز در پی رضایت مشتریان است که رضایت مشتریان باعث دلگرمی و افتخار ماست.

ّبرای خدمات تعویض و مشاوره با پشتیبانی با شماره تماس : ۰۹۱۲۲۴۸۹۱۰۴  و ۰۹۳۵۷۰۱۸۲۶۰  تماس بگیرید 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
تماس با امداد آسانسور تماس با امداد آسانسور